W piątek odbył się pierwszy wyścig Długodystansowych Mistrzostw Świata WEC. Miał on miejsce na długości 1812 km na torze Losali w Katarze. W nim w hipercarach wystąpiła ekipa, w której jeździ Robert Kubica, czyli AF Corsa oznaczona numerem 83, gdzie pozostałymi kierowcami są Chińczyk Yifei Ye oraz Brytyjczyk Phil Hanson.
Tor

Losali International Circuit to trasa położona w Katarze. Posiada ona 16 zakrętów oraz ma 3.70 km długości. Gości ona m.in. Formułę 1 od 2021 roku z przerwą na 2022 r. spowodowaną Mistrzostwami Świata w piłce nożnej, czy WEC od 2024 roku.

Kwalifikacje

Ekipa z Robertem Kubicą zameldowała się w tak zwanym Hiperpole, aby tam przejechać okrążenie Losali z czasem 1:39.299 i zakwalifikować się do wyścigu głównego na 8 miejscu. Tę część zawodów wygrało Ferrari z numerem 51, a pierwszy rząd uzupełnił samochód BMW z 15.

Wyścig

Robert Kubica rozpoczął wyścig dla AF Corsy i po samym starcie utrzymał swoją 8 lokatę, z której wystartował do tego wyścigu. Tak samo było po 1 godzinie rywalizacji. Później sytuacja na torze zaczęła się poprawiać. W pewnym momencie bowiem Polak wskoczył aż na 4 miejsce, lecz swój ponad 2-godzinny pobyt na torze zakończył w okolicach 5 miejsca, a w miejsce Roberta wskoczył Yifei Ye.

Chińczyk spisał się doskonale i po 3 godzinach jazdy w Katarze wyprowadził samochód z numerem 83 na trzecią lokatę, tuż za prowadzącą dwójką Ferrari. Niedługo później było jeszcze lepiej i Yifei objął prowadzenie w całym wyścigu, którego nie oddał już do końca swojego czasu na torze.

Hanson nie miał już tak mocnego tempa i na ok. 6 h wyścigu dojechał do niego Molina z Ferrari okraszonej numerem 50, który przy dublowaniach samochodów wolniejszej klasy wykorzystał moment i wyprzedził Brytyjczyka. Phil na 7 godzinie rywalizacji oddał samochód Kubicy.

Robert pozostał w aucie już do samego końca tego wyścigu, gdzie trwała zażarta walka z Ferrari z 50 numerem o miano lidera wyścigu. Polak wyprzedził samochód wspomniany wyżej, gdy to oni zmieniali swojego kierowcę. W fotelu fabrycznej ekipy Ferrari zasiadł Antonio Fuoco. Ten jednak okazał się szybszy od Kubicy i odzyskał prowadzenie w wyścigu.

Podczas tej walki z tyłu niebezpiecznie zaczęła się zbliżać druga ekipa fabrycznej Ferrari z numerem 51 z Pier Guidim jako kierowcą. Jednak pozycję do końca tego wyścigu pozostały bez zmian i AF Corsa z Robertem Kubicą w składzie zajęła 2 miejsce podczas 1 rundy WEC w Katarze, a sam Polak spędził najwięcej czasu za kierownicą z wszystkich kierowców, którzy wzięli udział w tym wyścigu.

Klasyfikacja

1. Ferrari 50# – Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen

2. AF Corsa 83# – Robert Kubica, Yifei Ye, Phil Hanson

3. Ferrari 51# – Alessandro Pier Guidi, James Calado, Antonio Giovinazzi